Aktualności

Nowa strategia 2015.06.29

 

ZMIANA STRATEGII ROZWOJU SPÓŁKI BLUE TAX GROUP S.A.

Blue Tax Group S.A. działa od 1992 roku w branży outsourcingu usług doradczo-finansowych. Instrumenty finansowe spółki Blue Tax Group S.A. od ponad siedmiu lat są notowane w Alternatywnym Systemie Obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. na rynku NewConnect, gdzie Spółka zadebiutowała 6 lutego 2008 roku. Przez ten czas Blue Tax Group S.A. zdobyła cenne doświadczenie jako Emitent giełdowy - zważywszy na różne sytuacje, z którymi musiała się zmierzyć.

Główny trzon usług firmy stanowi działalność związana z obsługą rachunkową i kadrowo-płacową firm z sektora MŚP. Ponadto oferta obejmuje szereg usług doradczo-finansowych, w skład, których wchodzą: doradztwo podatkowe, usługi finansowe, usługi z zakresu pozyskiwania i rozliczaniem dotacji unijnych, usługi prawno-gospodarcze, przejęcia, wykup udziałów, połączenia podmiotów gospodarczych. Od 19 sierpnia 2011 roku spółka jest Autoryzowanym Doradcą na rynku Newconnect oraz na rynku Catalyst, gdzie oferuje emitentom doradztwo w procesie pozyskania kapitału z rynku giełdowego oraz wsparcie w wypełnianiu obowiązków informacyjnych.

Obserwacja rynku oraz własne doświadczenia doprowadziły do rozszerzenia działalności o kolejne, dwa segmenty, które zostały nazwane: Blue Home-Office oraz Blue Auto. W Spółce wydzielono działy na potrzeby realizacji działalności związanej z tymi segmentami. Przeprowadzony został szereg działań takich jak: badanie rynku, pozyskanie partnerów z doświadczeniem, którego nie posiada Spółka, wynegocjowano umowy współpracy z tymi podmiotami, przygotowano dokumentację prawno-finansową, a także materiały reklamowe oraz ustalono harmonogram działań.

Alternatywne możliwości lokaty kapitału

Blue Tax Group S.A. dotychczas działała na rynku tradycyjnych możliwości inwestycji kapitału, jakimi są lokaty bankowe, akcje spółek oraz obligacje komercyjne. Bank Światowy przedstawił dane, z których wynika, że w krajach europejskich inwestycje przeciętne, dostępne dla wszystkich, czyli lokaty bankowe,

pozwalają jedynie zabezpieczyć kapitał przed inflacją. Dane pokazują, że posiadane wolne środki pieniężne, które większość inwestorów przeznaczała na inwestycje giełdowe, lokaty w banku czy też fundusze inwestycyjne, można przeznaczyć na inwestycje w nieruchomości czy też inwestycje alternatywne (samochody klasyki, wina, złoto, dzieła sztuki). W Polsce inwestycje giełdowe przyniosły w większości straty finansowe, zwłaszcza w ostatnich trzech latach.

Przeprowadzone na grupie Polaków badania, pokazują, że wolą oni inwestować w nieruchomości, gdyż uznają tę formę inwestycji za mniej ryzykowną niż instrumenty finansowe. Wskazują, że ten rodzaj inwestycji jest jedną z najpewniejszych form lokaty kapitału, wymieniając ją obok złota.

Blue Auto - rynek aut klasycznych

Klasyczne samochody w dzisiejszych czasach stały się nie tylko obiektem pasji,

ale także sposobem na generowanie zysku. Rynek ten zdążył się bardzo dobrze rozwinąć na zachodzie, natomiast w Polsce dopiero się tworzy.

Już od jakiegoś czasu istniały różne sposoby na ulokowanie wolnej gotówki np. drogie alkohole. Zasadniczą różnicą między samochodami klasykami, a trunkami jest zależność wzrostu ceny. Jeżeli chodzi o alkohol, to w głównej mierze cena zależy od wieku, natomiast w przypadku klasycznych samochodów, jest ona uzależniona przede wszystkim od emocji jakie budzi dany model. Na cenę danego auta wpływa także liczba wyprodukowanych egzemplarzy (im mniej tym lepiej), historia (znany właściciel, uczestnictwo modelu np. w filmie itp.). Niezaprzeczalnym faktem jest, że samochody same w sobie budzą emocje, sprawiają radość, a co dopiero, jeśli można na nich przy okazji zarobić. W Europie Zachodniej oraz Stanach Zjednoczonych rynek ten funkcjonuje od kilkunastu lat (co nie zmienia faktu, że nadal jest on stosunkowo młody), więc w Polsce zapewne z czasem też się rozwinie.

Początek rynku sięga lat osiemdziesiątych dwudziestego wieku, a w pełni funkcjonuje od dwudziestego pierwszego wieku. Za granicą istnieją liczne domy aukcyjne. Oganizowane przez nie eventy cieszą się niesłychaną popularnością, nawet w Polsce. Wiele osób wybiera się na takie „samochodowe imprezy”, nie tylko, aby nacieszyć oko idealnie utrzymanymi klasykami, ale zaobserwować panujące trendy. Rynek samochodowych klasyków stawia „pierwsze kroki” w Polsce. Co ciekawe, rynkiem tym rządzą na tyle inne prawa, że nie odczuł on prawie w ogóle kryzysu ekonomicznego. Wpływ na cenę samochodu ma nie tylko sam wiek. Istnieje wiele czynników, dzięki którym cena modelu może urosnąć nawet o kilkadziesiąt procent w skali roku. Jednym z nich jest uczestnictwo w renomowanych zlotach samochodach klasycznych. Jeśli auto otrzyma np. wyróżnienie, to automatycznie cena wzrasta. Biorąc jednak udział w takich konkursach auto musi być utrzymane w perfekcyjnym stanie, powinno wyglądać tak jakby dopiero wyjechało z fabryki. Osoby posiadające takie okazy nawet nie myślą o ich sprzedaży. Są to pasjonaci, którzy każdą wolną chwilę spędzają w swoim garażu i nie liczy się to, że będą musieli do niego cały czas dokładać, aby utrzymać go w takim stanie. Jednak, aby zarobić na takim samochodzie, wcale nie trzeba inwestować w niego bajońskich sum. Czasami można kupić samochody, które potrzebują tylko poprawek kosmetycznych lub mechanicznych, aby przywrócić je do stanu używalności. Wystarczy tylko wiedzieć jak się do tego zabrać. Przy renowacji ważny jest dobór części, ponieważ im więcej części oryginalnych, tym wyższa cena. Na przykład przy rejestracji klasyka na żółte tablice wymagane jest minimum 75% zachowanych części oryginalnych. Czasami już po „odświeżeniu” samochodu, jego cena rośnie o kilkadziesiąt procent. Wiele osób, przy zakupie starego samochodu, przeraża wizja ciągłego ślęczenie w garażu i naprawianie jakiejś części. Niektórzy chcieliby posiadać klasyka, lecz nie znają się np. na mechanice. Co prawda starsze samochody nie są tak skomplikowane jak dzisiejsze, to jednak minimalna wiedza jest wymagana. Z inicjatywą pomocy właśnie takim osobom powstają specjalne firmy w tym i nasza, które zajmują się nie tylko renowacją, ale też stałym serwisem pojazdów. Ta opcja jest również dobra dla osób, które chciałyby tylko na takim samochodzie zarobić i traktują go głównie, jako przedmiot inwestycji. To, że można się nim przejechać jest dużym plusem, ponieważ ani obligacje, ani nieruchomości takiej możliwości nie dają. Wydaje się to dobrym połączeniem przyjemności z rozsądkiem. Dla tych, którzy stale chcieliby obserwować jak wyglądają tendencje dotyczące cen danych modeli klasyków, istnieją „notowania” popularnych modeli (można je znaleźć w niektórych polskich gazetach poświęconym samochodom klasycznym). Jak widać na rynku klasyków są obecni nie tylko pasjonaci. Otwiera to drogę dla osób, które chciałyby zacząć przygodę z klasykami lub dla tych, którzy chcieliby na nich zarobić. Konkretne modele aut utrzymane w dobrym stanie z roku na rok powiększają swoją wartość. Są też takie okazy, które mimo złego stanu technicznego również zwiększają swoją wartość. Wszystko zależy od historii modelu.

Dodatkowo zachęca fakt, że polski rynek starych pojazdów cały czas się rozwija.

Co oferuje Blue Auto?

Blue Auto to dział naszej Spółki, który zakłada pomoc przy alternatywnej formie inwestowania, jaką są samochody klasyczne. Nasza firma współpracuje z doświadczoną grupą osób i firm zajmującą się renowacją starych samochodów na co dzień. Istotna jest także wiedza, w jaki model opłaca się inwestować. Współpracujemy z osobami posiadającymi ową wiedzą, która pochodzi nie tylko z długotrwałej obserwacji rynku klasyków (również za granicą), ale również z doświadczenia. Blue Auto wychodzi naprzeciw potencjalnym inwestorom oferując kompleksową usługę. Osoba chcąca ulokować swoje pieniądze właśnie w klasykach, nie musi być znawcą. Wszystkie sprawy oraz formalności dotyczące zakupu samochodu, jego renowacji, garażowania, (jeśli klient wyrazi taką chęć), serwisowania, znalezienie kupca i finalnie sprzedanie klasyka należą do kompetencji Blue Auto.

Jak wygląda proces inwestycji?

Na początek inwestor musi dokładnie określić kwotę, jaką chce zainwestować (w tej kwocie zawierać się będzie koszt zakupu samochodu, jego renowacji oraz wszelkie inne koszty związane z pośrednictwem Blue Auto). Po określeniu budżetu, w ciągu kilku dni przygotujemy dla inwestora potencjalne samochody, które pasują do budżetu oraz przybliżony kosztorys związany z renowacją pojazdu. Jeśli klient zatwierdzi którąś z propozycji, dochodzi do zakupu pojazdu i rozpoczęcia nad nim prac remontowo-renowacyjnych.

Po podpisaniu umowy przez klienta, nie musi się on w żaden sposób angażować w kupno samochodu, renowację czy inne problemy związane z całym procesem. Po zakończeniu owej renowacji, klient ma dwie możliwości: przechowywać samochód na własną rękę lub garażować go w Blue Auto. Jeśli inwestor wybierze drugą opcję nie oznacza, to, że nie korzysta z samochodu. Zabranie samochodu na przejażdżkę, na weekend itp. nie stanowi żadnego problemu. Istotną sprawą dotyczącą samochodów klasycznych jest ich serwis. W odróżnieniu od współczesnych samochodów, klasyki wymagają obsługi dużo częściej. Blue Auto również będzie świadczyć usługi serwisowe dla takich samochodów. Inwestycje w samochody z założenia powinny być inwestycjami długoterminowymi, na co najmniej od 3 do 5 lat. Inwestor będzie na bieżąco informowany o aktualnej wycenie samochodów na rynku w tym i jego. Klient będzie decydował, kiedy zrealizuje zysk z inwestycji. Blue Auto będzie na tym etapie pośrednikiem, który znajdzie nabywcę oraz przeprowadzi proces sprzedaży.

 

Kompetencje i zadania Blue Auto oraz Partnera strategicznego

Blue Auto poprzez posiadane doświadczenie na rynku finansowym a zwłaszcza kapitałowym, będzie pozyskiwał inwestorów chcących lokować kapitał w alternatywne inwestycje, jakimi są samochody klasyki. Będzie obsługiwała cały proces od kupna poprzez renowację aż do sprzedaży. Spółka będzie na bieżąco monitorowała rynek samochodów klasyków, a zwłaszcza ich „notowania”. Do zadań Blue Auto należeć będzie pomoc przy wyjściu klienta z inwestycji (znalezienia nabywcy, przeprowadzenie procesu sprzedaży). Nawiązana zostanie ścisła współpraca z wydawcami czasopism branżowych, portalami a także domami aukcyjnymi działających w tej branż.

Blue Auto przekazuje część zadań z projektu Partnerowi Strategicznemu, który poprzez swoje wieloletnie doświadczenie i kompetencje w branży samochodowej, będzie odpowiedzialny za proces wyszukania samochodu, sprawdzenia stanu technicznego, wyceny zakupu, renowacji, bieżącego oraz późniejszego serwisu oraz jego przechowania.

Blue Home-Office - rynek nieruchomości

Jak wskazują eksperci, już samo kupno nieruchomości stanowi inwestycję.

Przy niskiej cenie zakupu, w dłuższej perspektywie mamy bowiem szanse na zyski wynikające ze wzrostu jej wartości. Wydaje się grzechem nie korzystać z takiej okazji prostego wydawałoby się inwestowania, jakim jest inwestycja w nieruchomości. Decyzją Zarządu Spółki dział Blue Home-Office zajmować się będzie nieruchomościami komercyjnymi oraz mieszkalnymi o wysokim standardzie. Pierwszą grupą tych nieruchomości są zabytkowe kamienice - to przynajmniej teoretycznie, produkt wszechstronny dla osób z nadwyżką gotówki, które chcą swój kapitał ulokować w nieruchomości. W kamienicy można urządzić z powodzeniem zarówno mieszkania, apartamenty, pokoje hotelowe, jak i lokale handlowe, kawiarnie, restauracje, galerie sztuki, biura itp. oraz czerpać zyski z najmu lub zarobić na sprzedaży odnowionego obiektu. Co więcej, budynki te nie tracą na wartości, a w doskonałych lokalizacjach, luksusowo wykończone trzymają wysokie stawki. Inwestycja w taką nieruchomość może, więc znacznie pomnożyć włożony w nią kapitał. Z roku na rok przybywa zwolenników dobrej jakości biur w kamienicach.

Najlepsze mieszczą się przy głównych ulicach, co zapewnia najemcom łatwy dojazd samochodem i komunikacją miejską. Właściciele budynków mogą zaproponować swoim klientom rozwiązania dostosowane do ich potrzeb, co nie jest tak proste w typowych, budowanych współcześnie biurowcach. Najczęściej najemcami kamienic przystosowanych do celów biurowych są kancelarie prawne, firmy konsultingowe, doradcze, agencje reklamowe i domy mediowe. Renowacja starych budynków wymaga jednak szczególnie precyzyjnego planowania nie tylko od firmy wykonawczej, ale już na początkowych etapach planów przebudowy. Tego typu inwestycje cieszą się coraz większym zainteresowaniem najemców, a ich właściciele mogą ustalić najwyższe czynsze za wynajem, bez obawy, że stracą chętnych. W różnym stopniu nadają się do unowocześnienia. W wielu są ograniczenia funkcjonalno-techniczne, które uniemożliwiają przekształcenie ich w biura, ponieważ przykładowo niemożliwe jest wybudowanie parkingu pod takim budynkiem. Atuty zabytkowych budynków to m.in. kameralny charakter i prestiżowy wizerunek. To przyciąga najemców. W krajach zachodnich mieszkania w kamienicach są zwykle sporo droższe niż w nowym budownictwie, ale zazwyczaj obiekty te są w bardzo dobrym stanie. W Polsce natomiast można jeszcze zarówno taki lokal, jak i całą nieruchomość kupić dość tanio, gdyż często stan techniczny kamienicy pozostawia wiele do życzenia, nie mówiąc o nieuregulowanych kwestiach prawnych. Przedwojenne kamienice można, więc kupić niemal wszędzie. Sprzedają je gminy na przetargach, firmy, a także prywatni właściciele.

Kluczową kwestią przy ocenie atrakcyjności, tak jak w każdym segmencie nieruchomości, jest lokalizacja kamienicy. Im bliżej centrum miasta, tym większa wartość budynku. Poza lokalizacją o cenie zadecyduje jakość – np. budynek w bardzo złym stanie technicznym będzie tani, ale będzie też wymagał dużo większych nakładów na remont. Z kolei świeżo wyremontowana kamienica raczej nie będzie okazją cenową. Tak samo w przypadku sytuacji lokatorskiej i własnościowej. Jeśli kamienica ma wielu współwłaścicieli oraz wiele wykupionych mieszkań, jej cena zazwyczaj będzie niższa niż budynku o jasnej sytuacji prawnej, gotowego do sprzedaży i niewymagającego dodatkowych skomplikowanych działań. Największe szanse na powodzenie projektu dają oczywiście lokalizacje, które cieszą się dużym popytem na rynku mieszkaniowym, czy komercyjnym. Będą to oczywiście duże aglomeracje z Warszawą, Krakowem oraz Wrocławiem na czele. W starych murach chcą mieszkać młodzi Polacy i cudzoziemcy natomiast firmy poszukują w nich miejsca na biura.

 

Co oferuje Blue Home-Office?

Korzyści są łatwe do obliczenia i do wyobrażenia. Ryzyko to brak wiedzy

operacyjnej. W ocenie specjalistów od nieruchomości niezbędna wiedza potrzebna do zarabiania na nieruchomościach jest dość spora i pochodząca z wielu różnych specjalności i branż. Zaczynając od wyboru tego, co chcemy kupić, przy pomocy, jakich narzędzi kredytowych, co będzie się najlepiej i najefektywniej wynajmowało, jak należy ewentualnie przerobić nabytą nieruchomość, aby podkreślić i wykorzystać wszystkie jej atuty, jak nieruchomością na co dzień zarządzać, maksymalizując dochody i optymalizując koszty.

Podsumowując dobrze byłoby pracować z:

mądrym pośrednikiem w obrocie nieruchomościami,

doradcą kredytowym,

firmą specjalizującą się w remontach, ale również w projektach przebudowy,

inspektorem budowlanym, aby sprawdzić stan i bezpieczeństwo nieruchomości oraz

prawidłowość wykonywanych prac remontowych,

prawnikiem, który będzie wiedział jak sporządzić umowę, aby nie pozostać z

niechcianym i niepłacącym lokatorem w swoim mieszkaniu,

administratorem, który rozliczy media, naliczy czynsz i opłaty, sprawdzi, co miesiąc

czy czynsz wpłynął i czy koszty są odpowiednie do zapłacenia,

agentem ubezpieczeniowym, który znajdzie najlepszą polisę ubezpieczeniową,

księgowym, który zoptymalizuje podatki od dochodu.

Wszystkie powyższe oczekiwane kompetencje znajdują się w Blue Home- Office,gdzie w jednym miejscu jesteśmy w stanie zaoferować kompleksowe usługi. Od początku 2014 roku, nie są już koncesjonowane takie usługi jak pośrednictwo w kupnie i sprzedaży nieruchomości oraz zarządzanie nieruchomościami, usługi te są obecnie oferowane przez Blue Home-Office.

W zakresie usług zarządzania nieruchomością oferujemy:

rozliczanie dochodów, wybierając najbardziej optymalne metody rozliczeń z

Urzędem Skarbowym,

kontrolę kosztów i zarządzanie płynnością,

zarządzanie technicznie nieruchomością,

zarządzanie relacjami z najemcami,

administrowanie umowami najmu oraz ich przedłużaniem, windykacją,

wyborem dostawców mediów itp.

Blue Tax Group S.A. na WZA w dniu 30 czerwca 2015 roku planuje dokonać zmian w PKD, wprowadzając szereg klasyfikacji związanych z budownictwem, zwłaszcza związanych bezpośrednio z wykonawstwem. W ramach oferty Blue Home-Office oferować będzie obsługę całego procesu inwestycji w nieruchomości:

pośrednictwo w znalezieniu nieruchomości (zakup budynku, zakup pojedynczego lokalu),

przeprowadzeniu procesu zakupu,

przeprowadzenie analizy funkcjonalnej, budowlanej i prawnej

zaprojektowanie nowego podziału funkcjonalnego,

przygotowanie dokumentacji architektonicznej,

przeprowadzenie działań prawnych,

przeprowadzenie remontów i jego nadzór,

pośrednictwo w sprzedaży nieruchomości na rynku.

Jak wygląda proces inwestycji?

Podobnie jak przy samochodach inwestor musi określić kwotę, jaką chce zainwestować w nieruchomość (koszt zakupu nieruchomości, jej remont, koszt adaptacji, wszelkie pozostałe koszty związane z zakupem łącznie z prowizja dla Blue Home-Office). Po określeniu budżetu przygotujemy dla inwestora potencjalne oferty, które pasują do budżetu łącznie z kosztorysem prac remontowo-adaptacyjnych. Po zatwierdzeniu przez klienta projektu, dochodzi do zawarcia stosownych umów rozpoczynających proces, a następnie realizacja projektu. Po zakończeniu remontu, inwestor na zasadzie wyboru może podpisać z Blue Home-Office umowy na:

zarządzanie nieruchomością,

pośrednictwa w poszukiwaniu najemcy,

pośrednictwa na sprzedaż nieruchomości.

Inwestycje w nieruchomości są inwestycjami długoterminowymi, oprócz zysków związanych ze wzrostem ich wartości w czasie, przynoszą także bieżące przychody z tytułu wynajmu.

 

Kompetencje i zadania Blue Home-Office

Blue Home-Office posiada doświadczenie w pożądanych przy

nieruchomościach usługach. Przez kilkanaście lat działalności, Spółka brała udział w wielu projektach, jako doradca związanych z branżą budowlaną, w tym i nieruchomości. Po uwolnieniu z reglamentacji usług pośrednictwa w sprzedaży i kupna nieruchomości, a także zarządzania nieruchomościami, powyższe usługi są świadczone przez Spółkę. Zarząd Spółki w osobie Prezesa ma doświadczenie związane z budownictwem. Mirosław Stanisławski jest absolwentem Politechniki Wrocławskiej Wydziału Budownictwa Lądowego w specjalności konstrukcje budowlane, gdzie pracował przez kilka lat, jako inżynier budowy w firmach wykonawczych a następnie przez 3 lata w biurze projektów, jako projektant na systemach CAD, z praktyką w USA. Od ponad 10 lat jest prokurentem w spółce DWU Danielii Polska Sp. z o. o., która jest biurem projektowym włoskiego koncernu Danieli (zasięg globalny) zatrudniający tylko w Polsce około 100 projektantów. Blue Tax Group S.A. obsługuje kilkanaście podmiotów z branży budowlanej (firmy produkcyjne, firmy wykonawcze, biura projektów z kapitałem polskim i zagranicznym) świadcząc usługi w zakresie księgowości, doradztwa prawno-podatkowego oraz doradztwa finansowego. Mamy bieżący kontakt z branżą, znamy najnowsze trendy i technologie w budownictwie. Mamy możliwości współpracy z dużą ilością sprawdzonych podwykonawców, posiadamy zawarte porozumienia z częścią z nich, na współpracę przy pracach remontowo-budowlanych. Od strony projektowej, organizacyjnej jesteśmy w stanie samodzielnie wykonać projekty i prace związane z działalnością Blue Home-Office.

Realizacja powyższych celów jest możliwa do osiągnięcia dzięki nawiązaniu współpracy z wyspecjalizowanymi podmiotami z branży samochodowej oraz budowlanej z jednej strony oraz z wiedzy i doświadczenia Blue Tax Group S.A. z drugiej strony. Powyższe pozwala mieć nadzieję, że planowane działania odniosą szybko skutek w postaci zwiększenia przychodów i dochodów. Zarząd Spółki nie przewidział na razie większych inwestycji z tym związanych, koszty utworzenia dwóch nowych działów spółki będą finansowane z bieżącej działalności. Zarząd dopiero po sprawdzeniu działania i pozytywnej ocenie modeli nowych segmentów podejmie decyzję, co do inwestycji poprzez pozyskanie partnerów finansowych. Nie powinno to nastąpić wcześniej niż dwunastu miesicach od wprowadzenia nowej strategii. Pozostałe działy spółki będą działać w niezmienionej formie i zakresie.

wróć do aktualności




Newsletter

Newsletter


Blue Tax Group na:



Biznes Onet.pl